Cliëntervaringen

Cliënten vertellen hun ervaringen. Op deze pagina staan een aantal cliëntervaringen

Cliënten vertellen hun ervaringen. Op deze pagina staan een aantal cliëntervaringen hoe zij de dienstverlening van Nieuwe Sporen hebben ervaren.

Contact

Adres

Sint Annastraat 50
6524 GE Nijmegen

oog voor het hogere doel

Toen ik weer klaar was om te oriënteren op werk, kwam ik uit bij Nieuwe Sporen en daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Eerst het ‘werk-fit’ traject, gevolgd door ‘naar werk’ en nu ‘jobcoaching’, zolang loopt Elke al met mij mee. Het is zo fijn om dat proces door te gaan met iemand die me zo goed heeft leren kennen. Ze is niet gauw van haar stuk gebracht, ziet mij als mens, maar heeft ook oog voor het hogere doel: weer een blije werkende vrouw. Daar heeft ze mij de afgelopen jaren heel goed bij geholpen.

Man, 30 jaar

Deze week heb ik mijn traject bij Sterre afgerond. Mijn doel was om na mijn burn-out weer aan het werk gegaan, en dat is gelukt. Het is door dit werkfit traject gelukt om uit het denken te komen, en in actie over te gaan. De relativerende en activerende gesprekken hebben hierbij geholpen.

Trots op hoever ik weer gekomen ben

Ik ben er eigenlijk blanco ingestapt en heb het coachtraject als prettig ervaren, ook al was het niet mijn doel om in spoor 2 verder te gaan maar het opbouwen van mijn eigen werk.

Het was een heel prettige manier van de opdrachten doornemen, zonder daarbij druk te voelen. Waarbij ook oog was voor mij zelf als mens

Van coach Marieke heb ik geleerd dat ik trots mag zijn op hoever ik weer gekomen ben. Ondanks de beperkingen op energetisch vlak, kan ik best weer veel als ik mijn energie goed kan verdelen

Ik ben tevreden over de manier van coaching en trots dat het traject kan stoppen omdat ik inmiddels mijn eigen werk hervat heb.

 

Datum;14-12-2024

werkervaringsplek

Het traject via Nieuwe Sporen heb ik als zeer prettig ervaren. Wanneer je ivm ziekte weer moet opbouwen met werk heb je al genoeg aan je hoofd. Met de hulp van Rob werd een deel van het geregel uit handen genomen. Middels diverse gesprekken bij mij thuis of telefonisch onderzochten we samen de vorm voor de werkhervatting. In mijn geval was dit vooruitlopend op het 2e spoor middels een werkervaringsplek bij een andere werkgever. Rob bemiddelde hierin en hield vinger aan de pols of het allemaal volgens plan liep. Heb dit als zeer fijn ervaren. Een externe partij die onafhankelijk is en het belang van mijn herstel voorop zet.

 Nogmaals dank voor je hulp!

long covid

Na een corona infectie doorgemaakt te hebben en daarin mezelf volledig voorbij gelopen te hebben werd ik keihard terug gefloten. Resultaat: long covid / burn out.

 Na een intensieve periode van keihard werken aan herstel met een batterij die volledig opgeraakt was komt het re-integratie traject dan om de hoek kijken. Zat ik daar op te wachten? Zeker niet!

 Ik maakte kennis met Rob. Een ervaringsdeskundige die niet bang was om ook zichzelf te laten zien. Dat geeft vertrouwen! 

Op een prettige, zonder het gevoel onder druk te staan, het traject samen met hem kunnen doorlopen in zoverre het voor mij nodig was, en met een positief gevoel af kunnen sluiten. 

Luisterend oor

Na 32 jaar directe zorg ben ik met een flinke burn-out ziek geworden. Vanuit mijn werkgever kwam ik voor een tweede spoortraject in contact met Nieuwe Sporen.

Mijn coach, Inez, heeft mij stap voor stap begeleid op zoek naar een nieuwe baan. Zij biedt een luisterend oor, denkt mee en zoekt mee naar oplossingen.

Wat ik erg goed vind is dat ze niet oordeelt, ik kan haar altijd mailen, bellen, appen en reageert dan ook snel. Haar voortgangsrapportages zijn altijd in overleg en duidelijk geformuleerd.

Positieve feedback: kennis van werkgevers/bedrijven. Nieuwe Sporen richt zich met name op omgeving Nijmegen. Dat miste ik soms wel in onze contacten. Vaak ben je dan al meer op de hoogte wat er mogelijk is binnen verschillende bedrijven.