Een stap verder
“Tijdens een bijeenkomst van het UWV werd een traject uitgelegd waar je je voor kon opgeven om aan deel te nemen. Een traject met Nieuwe Sporen waarin je ging ontdekken op jouw tempo waar voor jou de instap naar de arbeidsmarkt lag. Wat die uitkomst ook was, ik zag hier een hele mooie kans in en heb me gelijk opgegeven.
Na een aantal leuke bijeenkomsten met een groep mensen die allemaal een stap wilden en durfden te zetten, kwam helaas corona zijn intrede maken. Maar ondanks dat, gingen we toch verder met opdrachten die ik thuis kon doen. Heel lang zag ik nog niet waar het heen ging, maar na een opdracht kwam ik ineens een vacature tegen. Een waar ik steeds weer aan moest denken, en na wat onzekerheid en een duwtje in de rug van mijn man, heb ik deze vacature en mijn enthousiasme hiervoor voorgelegd bij mijn trajectleider Ruud. Hij ging hier gelijk mee aan de slag en legde contact. Deze vacature had alles wat ik zocht, mijn interesse in voeding en gezondheid en het contact met mensen en collega’s. Door deze opdracht vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats.
Voordat ik het wist hadden we een gesprek bij het bedrijf en had ik een werkervaringsplek. Daarna ging het snel. Hier wil ik niet meer weg en ook de werkgever was erg tevreden. We besloten de werkervaringsplek te beëindigen en daarvoor in de plaats een contract aan te gaan. Inmiddels werk ik alweer 4 maanden met ontzettend veel plezier en enthousiasme als voedingsassistente. Ik ben echt ontzettend blij en trots met mijn nieuwe baan! Zonder Nieuwe Sporen was met dit niet gelukt. Ondanks de coronacrisis is er alles aan gedaan om toch te blijven zoeken naar oplossingen om het traject door te blijven zetten.
Ik ben mijn trajectleider Ruud ontzettend dankbaar voor alles wat hij heeft gedaan. Ik raad iedereen deze fijne ervaring met Nieuwe Sporen aan. Ook al vind je het spannend, het kan zomaar zijn dat je je droombaan vindt. En je met heel veel plezier naar je werk gaat elke dag!”
